Nov 24, 2012

SUP AYAM BERSAMA CENDAWAN

Salam Sabtu..

Selamat duduk rumah ye untuk aku dan anak-anak..En.B kena keje sampai Rabu, hambek ko! tak apelah, aku kena fikir positif supaya selalu awet muda..hehehe..so aku anggap weekend ni masa aku boleh rest sepuas-puasnya..nak tdo bangun pkul brape pun tak ada yang kisah..hehe melampau!

Cuma apa yang aku suka sebab dapat spend masa sepenuhnya dengan anak-anak, memandikan dorang, pakai baju, pakai bedak..best sebenarnya melayan kerenah anak-anak..

Then cuti camni aku ada masa untuk masak yang lebih special untuk anak-anak..special tu mean aku boleh sediakan makanan berkhasiat untuk dorang..

So hari ni aku plan nak masak lauk simple, yang mana satu masakan boleh digunapakai oleh budak kecik dan orang tua..hehe.

So aku decide masak sup ayam bersama cendawan untuk orang dewasa..bila dah masak aku asingkan bahagian anak-anak ke dalam periuk lain..


Untuk sup ayam dewasa aku tambah cili api 4 biji,tomato dan sedikit lada sulah..kalau ada cendawan memang aku suka letak lada sulah..memang kena dengan selera aku..


Untuk sup anak-anak aku letak sedikit kentang dan carrot..anak-anak aku tak suka sayur kenyal macam cendawan tu..

So simple kan, resepi ini boleh digunapakai (ayat formal beb) untuk ibu-ibu yang terlebih 'rajin' macam aku, disamping dapat memenuhi keperluan diet anak-anak anda!





No comments:

Post a Comment