Jan 4, 2013

FIRST DAY @ TASKA KPT

1st day anta taska,si kecik nangis..abg ok je..abg terus pergi letak beg, kemudian pergi duduk dengan kwn2 tgok tv..si adik plak mengamuk, berat rasa hati mama nak tinggal..sabarla dik,mama buat camtu supaya adik pandai bergaul,ada kawan2,ada cikgu nak ajar..mama tak sempat nak buat semua tu..

Pas anta anak-anak terus kol ma n abah cerita keadaan cucu-cucu kesayangan mereka kat taska td..abah macam risau si aqil nangis..jangan sudahnya abah suruh anta anak2 balik kampung..huhu..

Pas hantar anak2 masuk meeting sampai 1 pm,hati rasa tak keruan, tak sabar nak turun bawah jenguk anak-anak..si kecik masih nangis atau x?

Habis je meeting aku terus turun, cikgu macam tak bagi kebenaran sebab dorang tengah tido..tapi aku nak jugak tgok, 1st time tengok budak-budak tido beramai-ramai kat taska,then tercari-cari mana naufal? last2 nampak tengah tido hati rasa LEGA..Then naik atas nak tengok adik plak, tercari-cari mana adik, then nampak tengah tdo..hati rasa lega sangat2! Tapi rasa sedikit pelik sebab biasa si kecik mama tak suka tido atas bantal dan tak suka berselimut, tetapi kat sekolah boleh plak ye..

Terus naik ofis balik, call ma and abah lagi, inform dorang ape yang aku tengok..dorang LEGA!

Then hari ni jiwa aku rasa tak tenang nak buat keje, dok menunggu pukul 5 untuk turun ambik anak..Pukul 5 je aku terus turun, abang nampak HAPPY..then nampak cikgu bawak adik, smart sungguh dengan baju tight in,siap putih melepak berbedak, hisap susu sambil berjalan..steady jer! bila nampak je mama terus uwaaaa, sedih gamaknya..pujuk jap terus senyap, then dok berlari2 kt lobby ofis sambil tunggu papa datang..

Sementara tunggu papa datang tanya naufal macam2..cite dia mandi, dia menulis ikot kawan, ada kawan dia kencing, makan ape..semua aku tanya, then dia macam happy je bercerita..adik plak?senya jela mcm biasa, tiada cerita boleh dikorek..hehe..

No comments:

Post a Comment