Dec 31, 2012

PAHIT MANIS 2012

2012 bakal menutup tirai..

Banyak suka duka yang aku tempuhi tahun ini..mungkin boleh dikatakan tahun paling mencabar dalam sejarah hidup aku..

Banyak kali aku tewas dengan kekhilafan diri sendiri..aku tenggelam dalam perasaan bila keinginan dan kemahuan tidak dipenuhi..aku hanyut dalam usaha mencari apa yang aku namakan sebagai kebahagiaan..

Namun setiap yang berlaku ada hikmah yang tersembunyi..Hikmah yang membuatkan aku lebih kuat lebih dari apa yang ku bayangkan..

Dugaan membuat mata dan jiwaku celik..melihat kebaikan disebalik keburukan..dan semua itu membuatkan aku lebih positif..

Aku juga belajar untuk tidak mengharapkan penghargaan manusia, aku cuba belajar untuk menjadi diri sendiri..rasanya susah untuk terlalu menjaga hati manusia,buat baik pun tak semestinya dibalas baik..so aku ambik keputusan untuk jadi diri aku,tak perlu hipokrit dan tak terlalu memikirkan apa yang orang akan kata..


Tahun pertama aku bekerja, Alhamdulillah dengan rezeki yang Allah berikan. Walaupun impian sebenar masih belum tercapai, aku bersyukur dengan nikmat yang dikurniakan ini..sekurang-kurangnya dapat merubah diri aku sedikit demi sedikit.


Walaupun tahun ni aku klasifikasikan sebagai tahun yang paling mencabar dalam hidup aku, namun aku bersyukur masih dipanjangkan usia untuk menikmati kehidupan di Bumi Allah ini..

Dan aku bersyukur kerana mendapat kebahagiaan 'tak terduga' di akhir tahun ini..Semoga kebahagiaan dan perubahan itu berkekalan hingga ke syurga harapnya..

Selamat Tinggal 2012..Selamat Datang 2013..

No comments:

Post a Comment