Dec 23, 2012

NALURI HATI...

Di suatu saat, di sudut hati ini...

Aku ingin sekali, teramat mahu..namun hanya tersimpan di sudut hati..

Aku ingin sekali berkongsi betapa aku rindukan kehadiran seorang bayi..aku rindukan pengalaman 9 bulan mengandung...

Aku rindu untuk merasa si kecil menendang2 dalam perut..sampai terbawa-bawa kepada mimpi..

Aku rindu ingin mencium bauan yang paling wangi di dunia ini, wangian yang menenangkan..aku rindu untuk menikmati bau bayi yang suci tanpa secalit noda...

Entah berapa kali aku telah bermimpi, mimpi aku mengandung, mimpi aku melahirkan..terkadang aku tak mampu menipu diri sendiri, aku memang terlalu mengharapkan kehadirannya...

Ya Allah, Engkau perkuatkanlah jiwa aku agar aku dapat sepenuhnya menyusu anak-anakku yang akan datang..sesungguhnya aku kesal kerana tidak dapat melakukan sebelum ini..Ya Allah Engkau limpahkan rahmat air susu yang banyak dan berkhasiat untuk anak-anakku nanti...

Namun ada sesuatu kekangan yang membuat aku tidak pernah mengakui melalui bibir ini..Ada sesuatu yang aku tunggu sebelum wujudnya permata hati ketiga ini...

Ya Allah, Engkau makbulkan permintaan aku supaya aku bersedia untuk menerima kehadiran seorang lagi penyambung zuriat keluargaku ini...

Sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui apa yang tersirat di dalam hatiku, apa yang aku inginkan..

Berilah aku nikmat untuk merasai pengalaman yang akan menjadi kenangan terindah dalam hidupku..

Engkau bukakanlah hatinya, Engkau bukakanlah hatiku..Agar dengannya tumbuh zuriat yang mampu memberi kebahagiaan dunia & akhirat...




No comments:

Post a Comment